Tuesday, September 23, 2014

Share Resepi { Pasta Cabonara }

Salam sume .. 

hye dh lame nyer aku x updet blog aku nie kn... xilap dari tahun lepas rase nyer... almaklumlah.. bz sgt2.. hehehhee.. amboi kalahkan org koprat aku nih... Mesti korang ingat aku nie dh xnk berblogger lg kan... sume nyer silap... sbb dalam hati aku nie masih nk share story ngn korang...

For today.. cewah cakap owg putih aku ni..hehehhehe aku nk share resepi pasta cabonara buatan aku sendiri... tetibe plak tekak aku nih nk mkn masakan owg putih.. tekak matsalleh..
so bahan- bahan nyer adalah...

Sepeket Pasta.. ( aku suke pakai jenis shell nie sbb senang nk masuk mulut..)
                              terpulang pada korang nakk wt sepeket ker.. separuh ker.. suke hati yer..

Sebiji bawang Besar & Seulas bawang putih ( di cincang )

Susu Dutchlady Full Cream

Sos Cendawan Prego

Sausage ( Di potong n rebus ) terpulang jgk pada korang nk rebus @ tak..

Cendawan Shitakei (Potong hiris nipis erk..)

Parmesan Cheese.. (yg Dh siap jd serbuk..)

Sedikit Butter tuk menumis.




Cara - cara membuatnyer :

1. Rebus Pasta..( tp sebelum tue masuk kn sedikit minyak dalam air rebusan..)

2. Tumis bawang sampai wangi n masuk kan cendawan shitakei..

3. Bile cendawan mcm dh masak sket masuk sausage yg telah di rebus.. kacau..

4. masukkan sos prego.. sambil tu kacau n masukkan susu ..kacau n kacau..

5. Last skali masuk parmesan cheese.. ikut nk bnyk mner nk letak.. 

kalau aku xyah masuk garam.. sbb parmesan dah masin.. tp terpulang laaa.. yer..

Ape lagi jom makan... jangan tengok jer yer... sodap..

sampai disini je entri kali nie... selamat mencuba... !!!!!..

No comments:

Post a Comment